Osnovni izbornik
Početna Knjige Naručivanje Usluge Poveznice Knjige (abecedno) po autorima po naslovima po bibliotekama - Austriana - filozofija - Darovito dijete - Komunikologija - Management - Pedagogija - Pedagogija - logopedija - Pedijatrija - Politologija - Posebna izdanja - Povijest - Psihologija - Socijalna ekologija - Socijalni rad - Sociologija po područjima - djeca i roditelji (i djedovi i bake) - dječji vrtići i jaslice - osnovne škole - srednje škole i đački domovi - socijalna skrb, savjetovališta i udruge - fakulteti, instituti, zavodi - posao, upravljanje, komuniciranje - osobni razvoj - obitelj, brak, međuljudski odnosi - teške situacije, ovisnosti, gubici - društvo u kojemu živimo - Hrvatska i regija - nekada i sada - filozofija, eseji, promišljanja rasprodana izdanja ![]() |
Kad bi se njih pitalo... - Priče iz radionica za darovitu djecu
![]() ![]() ![]() recenzija: prof. dr. sc. Dubravka Miljković predgovor: prof. dr. sc. Majda Rijavec suizdavač: Centar za poticanje darovitosti djeteta "Bistrić" - www.nadarenost.hr godina izdanja: © 2010. - biblioteka: Darovito dijete format: 16 x 20 cm; opseg: 108 stranica; uvez: meki ISBN 978-953-180-176-8; CIP zapis 752073 U tijeku je finalna rasprodaja. Cijenu i dostupnost naslova provjerite OVDJE. O darovitoj su djeci napisane brojne knjige. No, sve one vas neće uspjeti u potpunosti pripremiti za stvarni susret s darovitim djetetom. Stoga ovo nije jedna od knjiga koja nudi recepte i jednostavna rješnja, zato što ih - nema. Ova knjiga vam neće dati odgovore, ali će vam pomoći da na pitanja koja vas muče pronađete svoje vlastite. Autorica je svoje petnaestogodišnje iskustvo u radu s darovitom djecom pretočila u deset zanimljivih i vrlo dojmljivih priča - kroz koje doznajemo o izraženoj socijalnoj osjetljivosti darovitih mališana, osjećaju za pravdu i nepravdu, odstupanju od tipičnih "normalnih" ponašanja za dječake i djevočice, o tome koliko su ta djeca neumorna, zahtjevna i naporna, kako se suočavaju sa svojim uspjesima i strahom od neuspjeha, te o školi koja najčešće vrlo brzo prestaje biti veselje i postaje muka - a u svakoj od priča autorica vrlo iskreno navodi i svoje dileme i frustracije. Iz recenzija Gledati na svijet oko sebe očima darovitog djeteta svojevrsna je avantura - kako za to dijete, tako i za njegove bližnje. Nevjerojatnu lakoću njihova stvaranja, ali i opasnosti koje prate njihov socijalno-emocionalni razvoj treba prepoznavati, usmjeravati i regulirati. To uopće nije lako - ni roditeljima, ni učiteljima, niti stručnim suradnicima. Ali ako iza sebe imate više od dvije tisuće sati rada s darovitom djecom i više knjiga napisanih o toj temi, onda možete pitati NJIH. Jasna Cvetković Lay je zapravo jedna od naših malobrojnih psihologinja koja je čitav svoj dosadašnji radni vijek posvetila (a i onaj privatni u velikoj mjeri podredila) teoriji i praksi rada s darovitom djecom. Jest da se uz njih i s njima, kako sama kaže, igrala i zabavljala (pa ponešto i zaradila), ali tek nam nakon ovih priča postaje jasnije zašto ovakvih stručnjaka u nas nema više - pa tu nikada ne možeš reći: Ništa me ne može iznenaditi! Tu se stalno, iznova, iznenađuješ. (prof. dr. sc. Dubravka Miljković) Rad s darovitom djecom predstavlja izazov, zadovoljstvo, ali i neizvjesnost. Nikada ne znate što sljedeći trenutak, sljedeća dječja rečenica donosi. Takav rad nikad se ne može do kraja isplanirati a, s obzirom da je o darovitima riječ, ne znamo sa sigurnošću niti kamo će nas naši poticaji dovesti. Autorica je u knjizi opisala tu spontanost u radu, šaljive situacije, njihovo i naše veselje, ali i probleme na koje djeca, roditelji, odgojitelji i učitelji nailaze. Sigurna sam da će ova knjiga biti pomoć i korisno usmjerenje svakom odgojitelju i učitelju u čijoj se skupini ili razredu nađe darovito dijete kako da na jednostavan način takvu djetetu aktivnosti i nastavu učini zanimljivom i za njega izazovnijom, te kako da bolje razumije njegove posebne potrebe. (Martina Vučica, dipl. učiteljica razredne nastave) Iz predgovora (...) Doznajemo tako o njihovoj izraženoj socijalnoj osjetljivosti i osjećaju za pravdu i nepravdu. Nešto što mnogi odrasli nemaju ni u tragovima. Doznajemo i o čestom odstupanju od tipičnih "normalnih" ponašanja za dječake i djevojčice, o dječacima koji plaču i dominantnim djevojčicama. o tome koliko su ta djeca zbog svoje darovitosti neumorna, zahtjevna i naporna za one koji rade s njima. O tome kako se suočavaju sa svojim uspjesima i svojim strahom od neuspjeha. O školi koja najčešće vrlo brzo prestaje biti veselje i postaje muka. Što uopće raditi u razredu kad sve što od vas traže - uglavnom već znate? Što kad vam, kao što kaže jedna sedmogodišnjakinja, savjetuju da radite samostalno a onda ne smiješ opisati jabuku kako je ti vidiš nego prema nekim tuđim natuknicama? I što da rade roditelji sa svojim pametnim, ali nekonvencionalnim djetetom koje poštuje samo stvarne autoritete i socijalno je "neprilagođeno"? Doznajemo mnogo i o roditeljima, o onima koji uspijevaju prepoznati što njihovu djetetu treba ali i o onima koji se u toj zahtjevnoj situaciji i nisu najbolje snašli. U svakoj od priča autorica vrlo iskreno navodi svoje dileme i frustracije. Kako odgajati ovakvu djecu? Što će se dogoditi kad se njihova socijalna osjetljivost i idealizam susretnu s realnošću? Kad otkriju nedostatak ideala u svojih roditelja i učitelja ili nepravdu i licemjernost društva koje je okružuje? Je li dobro da roditelji prihvate djecu onakvom kakva jesu i ne nameću im stereotipne spolne uloge koje djeci ne odgovaraju? Ili je bolje da djecu ipak pokušavaju učiniti "prilagođenijom" očekivanjima okoline? Kako ne postati fasciniran pameću i inteligencijom svoje djece i kako u svemu zadržati dozu "zdrava razuma"? Što s roditeljima koji odgovornost za svoje darovito dijete prebacuju na druge i kojima je darovitost isprika za nepristojnost i nedostatak kućnog odgoja? Kako pomoći učiteljima i učiteljicama da škola ne postane mjesto u kojem učenje prestaje biti veselje a djeca počinju raditi samo ono što moraju, manje ili više isključeni, dobivajući manje nego što bi trebali i dajući sve manje od onog što bi mogli? (prof. dr. sc. Majda Rijavec) Sadržaj knjige (otvara se u novom prozoru) O autorici (otvara se u novom prozoru) Područja: djeca i roditelji (i djedovi i bake) * dječji vrtići i jaslice * osnovne škole * fakulteti, instituti, zavodi Zainteresiranima za ovaj naslov, preporučujemo i sljedeće: ![]() |